Αποτίμηση του κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ1′ Τάξης ολοκλήρωσαν τον κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ» υλοποιώντας το Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων Γνωρίζουμε τα σύγχρονα επαγγέλματα.

Οι δεξιότητες στόχευσης του κύκλου ήταν η κριτική και δημιουργική σκέψη, η επικοινωνία, η συνεργασία, η προσαρμοστικότητα, η ψηφιακή συνεργασία και η δημιουργικότητα, ο τεχνολογικός και πληροφορικός γραμματισμός, και η ανάπτυξη ρουτινών σκέψης.

Στόχος του προγράμματος ήταν η κατανόηση της αναγκαιότητας ύπαρξης του κάθε επαγγέλματος και του ρόλου των επαγγελματιών και της τεχνολογίας στην εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού, και η απόκτηση γνώσεων αναφορικά με τις απαιτήσεις και τα προσόντα που χρειάζονται για την άσκηση κάποιων επαγγελμάτων, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους.

Αρχικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιούργησαν και παρουσίασαν στην ολομέλεια το πορτρέτο του εαυτού τους, δίνοντας πληροφορίες για τα ενδιαφέροντα, τα προτερήματα τους και τις ιδιαίτερες κλίσεις τους. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αναδείχθηκαν τα κοινά σημεία ανάμεσα στους μαθητές και τις μαθήτριες και έγινε σύνδεση με την επιλογή του επαγγέλματος. Εκτός από δεξιότητες επικοινωνίας και τη δημιουργικότητα, επιδιώχθηκε η γνώση και κριτική κατανόηση του εαυτού και ο σεβασμός και γνώση της ξεχωριστής προσωπικότητας του καθενός και της καθεμιάς. Στο τέλος, της δραστηριότητας, δημιουργήσαμε ένα πληροφοριακό γράφημα με τις επιλογές επαγγελμάτων που κατατέθηκαν από τα παιδιά, με σκοπό την επανεξέταση των αρχικών προτιμήσεων στο τέλος του προγράμματος με αναφορά στους παράγοντες που επηρέασαν τις πιθανές αλλαγές.

Στη συνέχεια, η τάξη δημιούργησε μια συλλογή με ηχογραφημένες συνεντεύξεις επαγγελματιών, τις οποίες οργάνωσαν και υλοποίησαν τα ίδια τα παιδιά. Μέσα από συζήτηση στην τάξη και με την καθοδήγηση φύλλου εργασίας, διατύπωσαν τα ερωτήματα που θα ήθελαν να θέσουν, διεξήγαγαν και ηχογράφησαν τις συνεντεύξεις, οι οποίες αναρτήθηκαν σε τοίχο Padlet. Κατά την ακρόαση των συνεντεύξεων στην τάξη, η συζήτηση επικεντρώθηκε στις δεξιότητες, κλίσεις και ικανότητες που οφείλει να έχει ο κάθε επαγγελματίας, αλλά και στα τεχνολογικά και τα ψηφιακά εργαλεία που αξιοποιούνται στα διάφορα επαγγέλματα.

Ως επέκταση της συζήτησης αναφορικά με τη χρήση της τεχνολογίας και με σκοπό την ανάπτυξη της συνεργασίας και της κριτικής σκέψης, τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες για να συμπληρώσουν έναν εννοιολογικό χάρτη αναφορικά με τη σύνδεση της τεχνολογίας και της ικανότητας για επίλυση των προβλημάτων της καθημερινότητας.

Σχεδιασμός και υλοποίηση κύκλου εργαστηρίων: Μυρτώ Νεράντζη


Έγινε με το Padlet

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *