Κιναισθητικές πρακτικές για την διερεύνηση των οικοσυστημάτων

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ Τάξης μελέτησαν τα οικοσυστήματα, αξιοποιώντας στρατηγικές κιναισθητικής μάθησης στο πλαίσιο του καινοτόμου προγράμματος Modular CLIL στη Μελέτη Περιβάλλοντος και του Σχεδίου Διαπίστευσης Erasmus+ 2023-1-EL01-KA120-SCH-000190187 που υλοποιεί το σχολείο με στόχο την ενίσχυση των συμπεριληπτικών πρακτικών μάθησης.

Κατα τη διάρκεια του προγράμματος, τα παιδιά εμβάθυναν στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ έμβιων και άβιων στοιχείων της φύσης συμμετέχοντας σε:

  • Παιχνίδια μίμησης, ενσαρκώνοντας ζώα, φυτά και φυσικά φαινόμενα.
  • Παιχνίδια ρόλων, προσεγγίζοντας τις σχέσεις που διέπουν τα οικοσυστήματα.
  • Παγωμένες εικόνες, αποτυπώνοντας σκηνές από τη ζωή στη φύση.
  • Κινητικές αναπαραστάσεις, με εναλλαγές ρυθμών (π.χ. αργό-γρήγορο, απαλό-δυναμικό) και ήχων (σιωπή, φυσικοί ή τεχνητοί), ενισχύοντας τη σύνδεση με το περιβάλλον.
  • Κινητικές αφηγήσεις φυσικών τοπίων, όπως η θάλασσα, τα ποτάμια, ο αέρας και το δάσος – με χαρακτηριστικό παράδειγμα την παράσταση «A forest tale».
  • Χοροθεατρική αναπαράσταση “Το Χρυσαλιφούρφουρο – Chrysalifourfouro”.

Τόσο το κείμενο που περιβάλλει τις κινητικές αφηγήσεις, όσο και το τραγούδι “Το Χρυσαλιφούρφουρο” ήταν στην αγγλική γλώσσα και αποδόθηκαν απο τους μαθητές και τις μαθήτριες. Όσον αφορά στο “Χρυσαλιφούρφουρο” ιδιαίτερα, το τραγούδι αποδόθηκε συνοδεία της Μουσικού Όλγας Σαββίδου, ενώ τη μουσική επιμέλεια της ηχογράφησης ανέλαβε ο Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής Ιάσονας Τόσκας.

Μέσα από τη σωματική έκφραση, το θεατρικό παιχνίδι και τον ρυθμό, τα παιδιά προσέγγισαν εμπειρικά και ζωντάνεψαν τις σχέσεις στα οικοσυστήματα με φαντασία και δημιουργικότητα. Είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν ενεργά, να εκφραστούν και να νιώσουν μέλη της ομάδας, δημιουργώντας πολλαπλές προσβάσεις στη γνώση, και ενισχύοντας τη συναισθηματική τους σύνδεση με το φυσικό περιβάλλον.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μαρία Παρασκευά

Συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί: Μυρτώ Νεράντζη, Ναυσικά Κατσικαβέλη και Κωνσταντίνος Δελησταύρου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *