Εκδήλωση διάχυσης των αποτελεσμάτων της 1ης κινητικότητας στο Σχέδιο Διαπίστευσης Erasmus+

Την Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου, οι συμμετέχουσες στην 1η κινητικότητα του Σχεδίου Διαπίστευσης Erasmus+ 2023-1-EL01-KA120-SCH-000190187, Γιώτα Κουτλή και Χρυσάνθη Γεράνη, μετέφεραν στον Σύλλογο Διδασκόντων τα μαθησιακά αποτελέσματα και τις εμπειρίες που αποκόμισαν κατά την επιτόπια παρακολούθηση στο σχολείο Escola EB 1 Nº1 de Gueifães, Argupamento de Escolas στην περιοχή Maia του Πόρτο, Πορτογαλία.

Οι συμμετέχουσες εστίασαν στις πρακτικές και τις μεθόδους συμπερίληψης που εφαρμόζονται στο σχολείο υποδοχής, τόσο σε επίπεδο τάξης όσο και σε επίπεδο οργάνωσης της σχολικής ζωής. Είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν ελκυστικές, πρωτότυπες και παιγνιώδεις δραστηριότητες και βιωματικές μεθόδους προσέγγισης της γνώσης, και τους τρόπους αξιοποίησης του μαθησιακού περιβάλλοντος και του υποστηρικτικού υλικού με σκοπό την ενίσχυση της ισότιμης μάθησης.

Από τα στοιχεία που εντυπωσίασαν ήταν η συμπερίληψη όλου του προσωπικού – εκπαιδευτικών, ειδικών παιδαγωγών, βοηθών – στη λήψη αποφάσεων, στην οργάνωση της σχολικής ζωής, αλλά και στη διεξαγωγή του μαθήματος. Στις συμπεριληπτικές πρακτικές σε επίπεδο σχολείου εντάσσονται η καθιέρωση εβδομαδιαίου χρόνου συνάντησης της διεύθυνσης του σχολείου με όλους τους εκπαιδευτικούς και με αντιπροσωπεία μαθητών και μαθητριών από κάθε τάξη, και η ενεργή και συστηματική εμπλοκή των μαθητών και των μαθητριών στον καθορισμό των θεμάτων υπό διερεύνηση στα project που υλοποιεί η κάθε τάξη.

Οι εκπαιδευτικοί μας επέστρεψαν ιδιαίτερα ικανοποιημένες με τις εμπειρίες και τα μαθησιακά αποτελέσματα που αποκόμισαν, έχοντας δημιουργήσει θερμές σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς και τις εκπαιδευτικούς που γνώρισαν και συνεργάστηκαν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Πορτογαλία.

Κατά την ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συζήτησαν εκτενώς για τα μαθησιακά αποτελέσματα και τις εντυπώσεις που αποκόμισαν οι συμμετέχουσες στην κινητικότητα, και αναζήτησαν τρόπους εφαρμογής των μαθησιακών αποτελεσμάτων στο πλαίσιο του σχολείου.

Οσον αφορά, ειδικότερα, στις πρακτικές συμπερίληψης σε επίπεδο οργάνωσης της σχολικής ζωής, αποφασίστηκε η αξιοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων κατά την υλοποίηση των Σχεδίων για τον Άξονα 4 – Σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών, και τον Άξονα 5 – Σχέσεις μεταξύ σχολείου και οικογένειας. Συγκεκριμένα, οι συντονιστές των ομάδων εισηγήθηκαν στον Σύλλογο και αποφασίστηκε περαιτέρω ενίσχυση των δράσεων που υλοποιούνται απο κοινού με τις οικογένειες των μαθητών και των μαθητριών μας, αλλά και συστηματικότερη εμπλοκή των μαθητών και των μαθητριών στον σχεδιασμό τηςε μαθησιακής διαδικασίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *