Συμμετοχή του σχολείου σε βιωματικά εργαστήρια για τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας
Το σχολείο μας συμμετείχε στα βιωματικά εργαστήρια τα οποία πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα «Σχολείο, Οικογένεια και Κοινότητα: Συνεργασία, Προκλήσεις, Δυσκολίες και Προοπτικές», στις 29 και 30 Νοεμβρίου στο κτήριο Επιτροπής Ερευνών Α.Π.Θ.
Πιο συγκεκριμένα, γονείς και εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το βιωματικό εργαστήριο με τίτλο «Προτάσεις ενίσχυσης της συνεργασίας των γονέων με το σχολείο: Παρουσία των γονέων στη σχολική τάξη – συμμετοχή τους στις δραστηριότητες των μαθητών/τριών», όπου ενημερώθηκαν για δράσεις συνεργατικής υλοποίησης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με τις οικογένειες, εντός της τάξης και κατά τη διδασκαλία συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων. Οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία να σχεδιάσουν τέτοιου είδους συνεργατικές δραστηριότητες μάθησης και να ανταλλάξουν ιδέες για τη βελτιστοποίησή τους.
Στο δεύτερο εργαστήριο με θέμα τις δεξιότητες που προωθούν την επικοινωνία σχολείου-οικογένειας, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί αντάλλαξαν εμπειρίες και απόψεις και ανέλυσαν τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες της επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών και γονιών ή κηδεμόνων. Επίσης, συζήτησαν για τα εμπόδια και αναζήτησαν λύσεις για τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της επικοινωνίας με τις οικογένειες.
Η συμμετοχή μας στο συνέδριο εντάσσεται στις δράσεις του Σχεδίου για τον Άξονα 5 – Σχέσεις σχολείου – οικογένειας. Επίσης, αποτελεί δραστηριότητα αξιοποίησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων στο Σχέδιο Διαπίστευσης Erasmus+ το οποίο υλοποιούμε τη φετινή χρονιά, με θέμα την εφαρμογή συμπεριληπτικών πρακτικών μάθησης και οργάνωσης της σχολικής ζωής.