Επίσκεψη στο ΝΟΗΣΙΣ

Τα δύο τμήματα της Α’ Τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκδρομή στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ», όπου παρακολούθησαν δύο πολύ ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά προγράμματα στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών για τη Μελέτη Περιβάλλοντος.

Αρχικά, στο πρόγραμμα «Πειραματώντας – Ο κύκλος του νερού», οι μαθητές και οι μαθήτριες έμαθαν για τη φυσική της ατμόσφαιρας και των φυσικών φαινομένων που αποτελούν αυτό που λέμε «ο καιρός», και απόλαυσαν ένα περιπετειώδες ταξίδι στον κύκλο του νερού με οδηγό τη νέα τους φίλη τη «σταγόνα».

Συμμετέχοντας σε ποικίλες δραστηριότητες η οποίες περιελάμβαναν την εκτέλεση απλών πειραμάτων και διαδραστικά βίντεο, τα παιδιά εξοικειώθηκαν σταδιακά με τις διαφορετικές φάσεις του κύκλου του νερού και τη συμβολή του στον καθορισμό των καιρικών φαινομένων. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με μια δημιουργική κατασκευή την οποία πήραν μαζί τους φεύγοντας.

Στη συνέχεια, συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Ο χρόνος στα χέρια μας», όπου κλήθηκαν να προβληματιστούν σε σχέση με τον χρόνο, μια έννοια πολύπλοκη και πολυδιάστατη. Αρχικά, με τη βοήθεια των οπτικοακουστικών μέσων του κέντρου, οι μαθητές και μαθήτριες διερευνσηαν και προσδιόρισαν τους λόγους για τους οποίους ο άνθρωπος ένιωσε την ανάγκη να μετράει τον χρόνο, και γνώρισαν τα όργανα και τις μονάδες μέτρησής του. Ακόμα, βοήθησαν στην επιδιόρθωση ενός ρολογιού τοίχου, τοποθετώντας τους αριθμούς και τους δείκτες  στο καντράν.

Με τη συζήτηση, τον πειραματισμό και τα ομαδικά παιχνίδια, αντιλήφθηκαν τη ροή του χρόνου παρατηρώντας πως όταν περνάμε καλά, ο χρόνος φαίνεται να περνάει πιο γρήγορα και, αντιστρόφως, όταν δεν περνάμε καλά, «δεν περνάει η ώρα». Τέλος, με την καθοδήγησης της υπεύθυνης του προγράμματος, τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους ατομικά ρολόγια χειρός, τα οποία πήραν μαζί τους φεύγοντας, μαζί με πολλές νέες γνώσεις και εμπειρίες.

Μέσα απο βιωματικές, ανακαλυπτικές, παιγνιώδεις και συνεργατικές δραστηριότητες, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης και εκφράστηκαν δημιουργικά, προσέγγιζοντας πολύπλευρα κεντρικές έννοιες στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τη Μελέτη Περιβάλλοντος της Α’ Τάξης και καλλιεργώντας γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες.

Η εκπαιδευτική επίσκεψη συμβάλλει στην εναλλακτική και πολυσχιδή προσέγγιση εννοιών στα προγράμματα σπουδών των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων και στην ενίσχυση των πρακτικών συμπεριληπτικής μάθησης στην οποία στοχεύει το σχολείο μας τη φετινή χρονιά με την υλοποίηση του Σχεδίου Διαπίστευσης Erasmus+.


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *