Εργαστήρια ανάπτυξης της κοινωνικο-συναισθηματικής αγωγής
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ Τάξης υλοποίησαν τη φετινή χρονιά το καινοτόμο πρόγραμμα Εργαστήρια ανάπτυξης της κοινωνικο-συναισθηματικής αγωγής, το οποίο και παρουσίασε η συντονίστρια του προγράμματος, εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής Μαρία Παρασκευά στη διημερίδα διάχυσης καλών πρακτικών και καινοτόμων δράσεων που διοργάνωσε η Π.Ε.Π.Π.Σ Κεντρικής Μακεδονίας στις 19 και 20 Απριλίου.
Σκοπός του προγράμματος ήταν η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και των κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών καλλιεργώντας τις πέντε διαστάσεις της ανθρώπινης ανάπτυξης: αυτογνωσία, κοινωνική αντίληψη, αυτοδιαχείριση, υιοθέτηση κατάλληλων κοινωνικών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων, λήψη υπεύθυνων αποφάσεων (Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning- CASEL). Παράλληλα, μέσα από το πρόγραμμα επιδιώχθηκε ο εµπλουτισµός των γνώσεων και η ενίσχυση των δεξιοτήτων επικοινωνίας, στήριξης και διαχείρισης της τάξης από τις εκπαιδευτικούς της Τάξης.
Οι δραστηριότητες είχαν βιωματικό χαρακτήρα και οργανώθηκαν γύρω από τις παρακάτω θεματικές: δεξιότητες επικοινωνίας, συναισθηματική νοημοσύνη, αυτοαντίληψη – αυτοεκτίμηση, αντιμετώπιση αγχογόνων καταστάσεων, σχολική διαμεσολάβηση, διαφορετικότητα και πολιτισμός. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά συμμετείχαν σε δραστηριότητες αφήγησης ιστοριών, παραμυθιών και άλλων κειμένων μεταφοράς βιωμάτων, σε συζητήσεις αναστοχασμού και ανάλυσης αναφορικά με τις εμπειρίες τους, σε καταιγισμό ιδεών, παιχνίδια ρόλων και άλλες ατομικές και ομαδικές εργασίες με αντικείμενο μελέτης κεντρικά ζητήματα της κοινωνικής ζωής και της συναισθηματικής μάθησης.
Το πρόγραμμα εναρμονίζεται με τα Σχέδια Δράσης στον Άξονα 3-Σχέσεις μεταξύ μαθητών και μαθητριών και στον Άξονα 4-Σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών/μαθητριών της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, και εντάσσεται στις πιλοτικές παρεμβάσεις στο Σχέδιο Διαπίστευσης Erasmus+ για το 1ο έτος υλοποίησης αναφορικά με τον στόχο για ενίσχυση της ισότιμης μάθησης με εφαρμογή μεθόδων συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.