Παρουσίαση του Προγράμματος Φιλαναγνωσίας «Στην αγκαλιά ενός βιβλίου» σε διημερίδα διάχυσης της Π.Ε.Π.Π.Σ.  Κεντρικής Μακεδονίας

Η Δασκάλα Δήμητρα Προβελεγγίου αντιπροσώπευσε το σχολείο μας σε διαδικτυακή διημερίδα διάχυσης καλών πρακτικών και καινοτόμων δράσεων που υλοποιούνται στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, παρουσιάζοντας το καινοτόμο Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Στην αγκαλιά ενός βιβλίου».

Η διημερίδα έλαβε χώρα την Παρασκευή και το Σάββατο, 19 και 20 Απριλίου, και διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με τα μέλη της Π.Ε.Π.Π.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας.

Το πρόγραμμα συντονίζεται απο τις εκπαιδευτικούς Δήμητρα Προβελεγγίου και Ελένη Τσιάμη, οι οποίες ανέλαβαν τον αρχικό σχεδιασμό, και υλοποιείται με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Χρυσή Ιατροπούλου, Παναγιώτα Κουτλή, Εριέτα Χατζηιωάννου, Αικατερίνη Δασκάλου, Σταματία Οικονομίκου και Γιώτα Ξόμαλη.

Αποτελεί μια πειραματική εφαρμογή στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας στο Δημοτικό Σχολείο, αποσκοπώντας στη προώθηση της διαθεματικότητας και της καλλιέργειας δεξιοτήτων κατα μήκος των προγραμμάτων σπουδών. Συγκεκριμένα, επιδιώκεται η δημιουργία ενός πλαισίου ενσωμάτωσης των προτεινόμενων θεματικών των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στα Νέα Προγράμματα Σπουδών για το γλωσσικό μάθημα (ΘΠ5), και ειδικότερα στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας.

Τη φετινή χρονιά, το πρόγραμμα εστίασε στην έννοια της οικογένειας και στις πολιτιστικές της εκφάνσεις διαχρονικά και στη σύγχρονη κοινωνία. Σκοπός της εστίασης ήταν η αντιμετώπιση στερεοτυπικών αντιλήψεων οι οποίες προκρίνουν το μοντέλο της πυρηνικής οικογένειας και του έμφυλου καταμερισμού της εργασίας εντός της, με προκαθορισμένους τους ρόλους του πατέρα, της μητέρας και των παιδιών-αδελφών.

Πιο συγκεκριμένα, τα προσδοκώμενα αποτελέσματα για τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι:

α. να αναγνωρίζουν μέσα στα κείμενα τον τρόπο με τον οποίο η οικογένεια καλύπτει τις βιοτικές, συναισθηματικές, κοινωνικοποιητικές, γνωστικές ανάγκες των μελών της.

β. να παρατηρούν τις σχέσεις και τα συναισθήματα των ηρώων της οικογένειας του κειμένου και να τα ερμηνεύουν.

γ. να παρατηρούν τον τρόπο με τον οποίο η οικογένεια μέσα στο κείμενο επηρεάζει το ρόλο, το χαρακτήρα, το αξιακό σύστημα, τους στόχους των παιδιών.

δ. να αναζητούν και να καταγράφουν το ρόλο κάθε μέλους της οικογένειας και να τον ερμηνεύουν με βάση το χώρο και το χρόνο, το πολιτισμικό κεφάλαιο, τις ανάγκες, το χαρακτήρα, των μελών της.

ε. να ελέγχουν τον τρόπο με τον οποίο οι διαφορετικές μορφές οικογένειας προσπαθούν να καλύψουν τις ίδιες ανάγκες (βιοτικές, συναισθηματικές, κοινωνικοποιητικές).

στ. να συνδέουν τις παραπάνω παρατηρήσεις τους με την καθημερινή ζωή.

Μέσα από την ανάλυση των βιωμάτων και των χαρακτήρων στα λογοτεχνίκά κείμενα, την ανατροπή των στερεοτύπων και την ενίσχυση των ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι η καλλιεργεια της συμπερίληψης ατόμων που προέρχονται απο διαφόρων τύπων οικογένειες στο σχολικό και το ευρύτερο περιβάλλον.

Με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων καλλιέργειας της συμπερίληψης και την ενσωμάτωσή τους κατα μήκος του ωρολογίου προγράμματος και στη διδασκαλία όλων των μαθημάτων, το σχολείο μας προετοιμάζεται για την έναρξη των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων του 1ου χρόνου στο Σχέδιο Διαπίστευσης Erasmus+ 2024-1-EL01-KA121-SCH-000220002 που θα υλοποιήσει τα επόμενα έτη.

Περισσότερα στοιχεία για το πρόγραμμα, μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο:

https://booksarefamily.wordpress.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *