Εφαρμογή της ψηφιακής αφήγησης στο μάθημα των Αγγλικών
Τη φετινή χρονιά οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ Τάξης συμμετείχαν στο Έργο Κόμβοι Ψηφιακής Αφήγησης – ΚΟ.ΨΗ.Α. (Digital Storytelling Hubs – DIGI.STORY.HUB)» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, με την υλοποίηση του καινοτόμου προγράμματος «CLIL showers στην Ε’ Τάξη» και με εστίαση στο μάθημα της Ιστορίας.
Στόχος του προγράμματος ήταν ο εμπλουτισμός και ο εκσυγχρονισμός της εκμάθησης ξένων γλωσσών ώστε αυτή να ανταποκρίνεται στη νέα κειμενική πραγματικότητα και τις σύγχρονες ανάγκες, και να αποκτήσει προστιθέμενη αξία αναφορικά με διάφορα γνωστικά αντικείμενα, μέσα από την εφαρμογή μιας διαθεματικής προσέγγισης.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρήγαγαν πρωτότυπες μυθοπλασίες, συνδέοντας την ιστορία τους με το ιστορικό πλαίσιο του μνημείου. Οι ιστορίες που δημιούργησαν εμπεριέχουν ποικίλα στοιχεία του κοινωνικού και του πολιτιστικού περιβάλλοντος της εποχής, και ενσωματώνουν την προσωπική τους τοποθέτηση απέναντι σε γεγονότα και καταστάσεις. Παράλληλα, συνδυάζουν τον λόγο με εικόνα, μουσική και ήχο, αξιοποιώντας σημειωτικούς πόρους για τον εμπλουτισμό της ψηφιακής αφήγησης, τη δημιουργία ατμόσφαιρας αλλά και την ενίσχυση της κατανόησης
Ως συνέπεια, τα παιδιά ανέπτυξαν τον κριτικό, οπτικό και ψηφιακό γραμματισμό, εξασκήθηκαν στην κατανόηση αφηγηματικού λόγου και στην αφήγηση σύντομων ιστοριών, και ανέπτυξαν το θεματικό λεξιλόγιο. Παράλληλα, ενίσχυσαν τη γνώση και την κατανόηση σημαντικών γεγονότων και στοιχείων της βυζαντινής περιόδου, την αντίληψη της διαχρονικής πορείας του Ελληνισμού στον συγκεκριμένο γεωγραφικό τόπο και την κατανόηση της αλληλεπίδρασης του βυζαντινού πολιτισμού με τους λαούς με τους οποίους ήρθε σε επαφή.
Οι ψηφιακές ιστορίες είναι ευφάνταστες και τα παιδιά εξάσκησαν με ιδιαίτερη επιτυχία συνεργατικές και επικοινωνιακές δεξιότητες και τη δημιουργικότητά τους.