Μαθαίνοντας για τα σύγχρονα επαγγέλματα
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Τάξης ολοκλήρωσαν τον κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Δημιουργώ και Καινοτομώ” υλοποιώντας το Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων “Γνωρίζουμε τα σύγχρονα επαγγέλματα“. Οι δεξιότητες στόχευσης του κύκλου ήταν η κριτική και δημιουργική σκέψη, η επικοινωνία, η συνεργασία, η προσαρμοστικότητα, η ψηφιακή συνεργασία και η δημιουργικότητα, ο τεχνολογικός και πληροφορικός γραμματισμός, και η ανάπτυξη ρουτινών σκέψης.
Στόχος του προγράμματος ήταν η κατανόηση της αναγκαιότητας ύπαρξης του κάθε επαγγέλματος και του ρόλου των επαγγελματιών και της τεχνολογίας στην εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού, και η απόκτηση γνώσεων αναφορικά με τις απαιτήσεις και τα προσόντα που χρειάζονται για την άσκηση κάποιων επαγγελμάτων, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους.
Ο ρόλος των επαγγελμάτων και η σύνδεση της τεχνολογίας με την εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού επιτεύχθηκε με αφετηρία την επίσκεψη της τάξης στο Μουσείο Τεχνολογίας του Noesis και την παρακολούθηση του προγράμματος Dream Big.
Ως επακόλουθο της επίσκεψης, τα παιδιά δημιούργησαν εννοιολογικούς χάρτες αναφορικά με την έννοια της τεχνολογίας και τη σύνδεσή της με τις έννοιες εργαλεία , πρόβλημα , λύση , επιστημονική γνώση , μηχανήματα , φαντασία , υλικά , δημιουργικότητα.
Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιούργησαν και παρουσίασαν στην ολομέλεια το πορτρέτο του εαυτού τους, δίνοντας πληροφορίες για τα ενδιαφέροντα, τα προτερήματα τους και τις ιδιαίτερες κλίσεις τους. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αναδείχθηκαν τα κοινά σημεία ανάμεσα στους μαθητές και τις μαθήτριες και έγινε σύνδεση με την επιλογή του επαγγέλματος. Εκτός από δεξιότητες επικοινωνίας και τη δημιουργικότητα, επιδιώχθηκε η γνώση και κριτική κατανόηση του εαυτού και ο σεβασμός και γνώση της ξεχωριστής προσωπικότητας του καθενός και της καθεμιάς. Στο τέλος, της δραστηριότητας, δημιουργήσαμε ένα πληροφοριακό γράφημα με τις επιλογές των μελλοντικών επαγγελμάτων των παιδιών, με σκοπό την επανεξέταση των αρχικών προτιμήσεων στο τέλος του προγράμματος με αναφορά στους παράγοντες που επηρέασαν τις πιθανές αλλαγές.
Ως τελευταία εργασία του κύκλου, η τάξη δημιούργησε μια συλλογή με ηχογραφημένες συνεντεύξεις επαγγελματιών, τις οποίες οργάνωσαν και υλοποίησαν τα ίδια τα παιδιά. Αρχικά, μέσα από συζήτηση στην τάξη και με την καθοδήγηση φύλλου εργασίας, διατύπωσαν τα ερωτήματα που θα ήθελαν να θέσουν και διεξήγαγαν και ηχογράφησαν τη συνέντευξη. Στη συνέχεια, τα ηχητικά αρχεία αναρτήθηκαν σε τοίχο Padlet όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν με αριθμό αστεριών τις συνεντεύξεις που θεωρούν πιο χρήσιμες για τους ίδιους και πιο ολοκληρωμένες. Παράλληλα με την προετοιμασία των συνεντεύξεων, στο μάθημα των ΤΠΕ, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ2 συζήτησαν αναφορικά με τα ψηφιακά εργαλεία που αξιοποιούνται από επαγγελματίες και δημιούργησαν ένα πληροφοριακό γράφημα.
Σχεδιασμός, συντονισμός και υλοποίηση: Μυρτώ Νεράντζη
Σύνδεση επαγγελμάτων με ΤΠΕ: Κωνσταντίνος Δελησταύρου
.