Νιώθουμε ασφαλείς γιατί είμαστε ενωμένοι!

Το τμήμα Β2 ολοκλήρωσε τον κύκλο Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» υλοποιώντας το Σχέδιο Δράσης «Παίξε ένα παιχνίδι, χτίσε μια ομάδα – Νιώθουμε ασφαλείς γιατί είμαστε ενωμένοι», με κυρίως θέμα τον αλληλοσεβασμό, τη συμπερίληψη και την ενεργή συμμετοχή στα κοινά.

Βασικοί στόχοι του Σχεδίου ήταν η ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, πολιτειότητα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα και υπευθυνότητα), και παράλληλα η καλλιέργεια της συνεργασίας και δεξιοτήτων επικοινωνίας. Ως προς τον θεματικό κύκλο και τις επιμέρους θεματικές ενότητες, το Σχέδιο στόχευε στη μείωση των συγκρούσεων και της επιθετικότητας μέσα από την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και τη δημιουργία ευκαιριών υγειούς κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

Κατά την 1η φάση της υλοποίησης, τα παιδιά διερεύνησαν τον χώρο της αυλής, δουλεύοντας σε ζευγάρια για να δημιουργήσουν σχέδια-κατόψεις της αυλής με σκοπό να επισημάνουν τα σημεία τα οποία εμπνέουν θετικά και αρνητικά συναισθήματα.

Ακολουθώντας τις ρουτίνες σκέψης Βλέπω–Σκέφτομαι–Αναρωτιέμαι και Σκέφτομαι–Προβληματίζομαι–Διερευνώ, τα ζευγάρια βγήκαν στον αύλειο χώρο για να σημειώσουν με διαφορετικά χρώματα στον χάρτη-κάτοψη που σχεδίασαν τα σημεία όπου περνούν τον περισσότερο χρόνο, αυτά που θεωρούν επικίνδυνα ή μη επισκέψιμα και αυτά που δεν τους αρέσουν, και διερεύνησαν τους λόγους για τους οποίους δημιουργούνται αρνητικά συναισθήματα. Στη συνέχεια, παρουσίασαν στην ολομέλεια και αντάλλαξαν απόψεις αναφορικά με τους τρόπους χρήσης της αυλής σε συνδυασμό με τα συναισθήματα που κατέγραψαν αλλά και συμπεριφορές που παρατηρούν κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Με αφορμή τα συμπεράσματα της συζήτησης, καθορίστηκε ως αποστολή των ομάδων η κατάρτιση σχεδίου αναβάθμισης του αύλειου χώρου.

Παράλληλα, η τάξη συμμετείχε σε ομαδικά παιχνίδια κατά τη διάρκεια της Φυσικής Αγωγής, τα οποία αποσκοπούσαν στην ανάπτυξη ομαδοσυνεργατικών δεξιοτήτων. Κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών, η συνεργαζόμενη εκπαιδευτικός παρατήρησε και κατέγραψε τα συμπεράσματά της αναφορικά με δεξιότητες που σχετίζονται με την ομαδικότητα και την επικοινωνία, τα οποία αποτελέσαν μια πρώτη διερευνητική αξιολόγηση του τρόπου που λειτουργούν τα παιδιά σε περιστάσεις ομαδικού παιχνιδιού.

Κατά τη διάρκεια της 2ης Φάσης υλοποίησης και με σκοπό την κατάρτιση του σχεδίου αναβάθμισης, επικεντρωθήκαμε περαιτέρω στην καλλιέργεια δεξιοτήτων που προωθούν την ομαδικότητα και την αποτελεσματικότητα της ομαδικής εργασίας.

Ύστερα από συζήτηση στην ολομέλεια, οι ομάδες καθόρισαν τον ρόλο των μελών τους, αποφάσισαν το όνομα και κατέγραψαν τους βασικούς κανόνες λειτουργίας τους και παρουσίασαν τα αποτελέσματα της εργασίας τους στην τάξη. Στη συνέχεια, οι ομάδες συμμετείχαν σε ποικίλες ομαδικές δραστηριότητες (κατασκευές lego και εικαστικές δημιουργίες, συνθετική εργασία) και παιχνίδια στην αυλή. Ύστερα από κάθε δραστηριότητα ακολουθούσε αναστοχαστική συζήτηση αναφορικά με την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της ομαδικής εργασίας και καταγραφή των συμπερασμάτων της συζήτησης, άλλοτε σε ομαδικό και άλλοτε σε ατομικό επίπεδο. Επίσης, όσο αφορά τις δραστηριότητες στην αυλή, η αποτίμηση συμπεριλάμβανε και την αξιολόγηση του αύλειου χώρου σε συνάρτηση με τις ανάγκες των δραστηριοτήτων.

Στο τέλος της περιόδου υλοποίησης και με αφετηρία τις ομαδικές δραστηριότητες στην αυλή, οι ομάδες συζήτησαν, αναζήτησαν λύσεις για τα επικίνδυνα σημεία και κατέγραψαν προτάσεις αναβάθμισης της αυλής. Τέλος, ζωγράφισαν εικόνες της αυλής, όπως θα ήθελαν να είναι σύμφωνα με τις προτάσεις που έκαναν.

Μυρτώ Νεράντζη (Σχεδιασμός και υλοποίηση εργαστηρίων)

Σωτηρία Χρυσικού (Συνεργαζόμενη εκπαιδευτικός)

Γράφουμε τις προτάσεις μας για βελτίωση της αυλής μας!
Ζωγραφίζουμε την αυλή όπως τη θέλουμε!
Ζωγραφίζουμε την αυλή όπως τη θέλουμε!
Ζωγραφίζουμε την αυλή όπως τη θέλουμε!
Ζωγραφίζουμε την αυλή όπως τη θέλουμε!
Ζωγραφίζουμε την αυλή όπως τη θέλουμε!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.