Πιλοτικό πρόγραμμα “Αξιοποίηση των iPads ως εκπαιδευτικών εργαλείων”

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ1 αξιοποιούν τα iPads ως εκπαιδευτικά εργαλεία στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος για τη διδασκαλία των μαθημάτων στα Πειραματικά Σχολεία. Με την έναρξη της νέας χρονιάς ξεκίνησε και η συστηματική χρήση των iPads στη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας και των Μαθηματικών, καθώς και στο πλαίσιο του ομίλου Αστρονομίας, με εμφανή θετικά αποτελέσματα όσον αφορά στην εμπλοκή των μαθητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία.

Η χρήση των iPads και της εφαρμογής «τάξη» φαίνεται να έχει αρκετά πλεονεκτήματα, όπως η ενίσχυση του ενδιαφέροντος και της προσοχής των μαθητών/τριών. Αξιοποιούνται στη μαθησιακή διαδικασία με πολλούς τρόπους, όπως για παράδειγμα για τη δημιουργία σημειώσεων, την αναζήτηση υλικού, την αξιολόγηση, την αξιοποίηση βίντεο, εικόνων και αλληλεπιδραστικών κειμένων, αλλά και για την ανταλλαγή των εργασιών, με στόχο την ενίσχυση της ενεργούς συμμετοχής των μαθητών/τριών. Η ως τώρα εφαρμογή του προγράμματος δείχνει πως οι μαθητές/τριες έχουν θετική στάση απέναντι στην χρήση των iPads, τα οποία αποτελούν ένα ισχυρό εργαλείο στη φαρέτρα του εκπαιδευτικού.

Παράλληλα, η αξιοποίηση της τεχνολογίας της επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) στην εκπαίδευση συμβάλλει στο όλο εγχείρημα με θετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, η χρήση επαυξημένης πραγματικότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία κάνει τη μάθηση πιο παραγωγική, ευχάριστη και διαδραστική, ενώ η οπτικοποίηση και η εμβύθιση σε εικονικά περιβάλλοντα (Virtual Reality) ή/και περιβάλλοντα επαυξημένης πραγματικότητας εξυπηρετούν τα διαφορετικά μαθησιακά στυλ και τις προτιμήσεις των μαθητών.

Συμπερασματικά, η διδασκαλία με τη χρήση κινητών συσκευών και την αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας φαίνεται να ενεργοποιεί τους μαθητές και τις μαθήτριες, δίνοντας τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε πληθώρα εργαλείων και πόρων. Ταυτόχρονα, είναι ευέλικτη και προσαρμόσιμη σε πολλά διαφορετικά μαθησιακά στυλ και προτιμήσεις, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνονται τα μέγιστα μαθησιακά αποτελέσματα ανά περίπτωση.

Υπεύθυνη σχεδιασμού και υλοποίησης των προγραμμάτων:

Στυλιανή Σιούλη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *