Σχέδιο Δράσης «Κατακτώντας τις δεξιότητες του μέλλοντος μέσα από τη Ρομποτική»
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’1 τάξης δραστηριοποιούνται στην Εκπαιδευτική Ρομποτική στο πλαίσιο του κύκλου Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» υλοποιώντας το Σχέδιο Δράσης «Κατακτώντας τις δεξιότητες του μέλλοντος μέσα από τη Ρομποτική».
Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αποτελούν η καλλιέργεια της επικοινωνίας, της κριτική σκέψης, της συνεργασίας, και της ενσυναίσθησης-ευαισθησίας των μαθητών/τριων.
Η επίτευξη των στόχων αυτών πραγματοποιείται μέσα από τον προσδιορισμό́ του προβλήματος που τέθηκε στους μαθητές/τριες «Με ποιον τρόπο μπορούμε να παίξουμε στο σχολείο ομαδικά παιχνίδια που αποτελούν κατασκευές μηχανικής με ασφάλεια;» και μέσα από τον ελεύθερο διάλογο.
Οι μαθητές/τριες της Γ’1 τάξης έρχονται κάθε εβδομάδα σε γνωριμία με τον κόσμο της Ρομποτικής και του STEM κατασκευάζοντας ποικίλες-απλές ρομποτικές μηχανές, αναπτύσσοντας τις κατασκευαστικές-κινητικές δεξιότητες τους καθώς εξοικειώνονται και αποκτούν βασικές έννοιες από τον φυσικό κόσμο και τον κόσμο του προγραμματισμού.
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους με όρους μηχανικής και έρχονται σε επαφή με νέους τρόπους προγραμματισμού και χρήση των iPads.
Οι μαθητές/τριες πειραματίζονται με προγραμματιζόμενες απλές μηχανικές δομές (γρανάζια, τροχαλίες, άξονες κλπ.), κινητήρες, αισθητήρες και εξοικειώθηκαν με το σχετικό λογισμικό, μέσα από απλά προβλήματα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν με στόχο την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των προγραμματιζόμενων ρομποτικών κατασκευών καθώς και των δυνατοτήτων που αυτές έχουν.
Η κάθε ομάδα εργάζεται για τη σύνθεση μιας ενιαίας λύσης και ενός μηχανικού, ομαδικού παιχνιδιού. Μέχρι στιγμής έχουν κατασκευαστεί και προγραμματιστεί στροβιλοδρόμια (carousel) και τραμπάλες, ενώ έπονται τα συγκρουόμενα αυτοκίνητα.
Συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί:
Στυλιανή Σιούλη (υπεύθυνη σχεδιασμού και υλοποίησης), Μαρία Κυριάκου (συνυπεύθυνη υλοποίησης).