Έργο eTwinning: E.U. Warrior Kids Vs Covid

Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν από το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης:

Δήμητρα Προβελεγγίου (ιδρύτρια-διοργανώτρια), Μυρτώ Νεράντζη, Έλενα Κασιμάτη (συνολικά 26 εκπαιδευτικοί από 5 χώρες προέλευσης, οι οποίες είναι η Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία, Ρουμανία).

Τάξεις στις οποίες υλοποιείται: Α’ και Β’ Δημοτικού (ηλικιακό φάσμα έργου: προσχολική έως πρώτη σχολική ηλικία)

Ιστοσελίδα του προγράμματος: https://warriorkidsvscovid.wordpress.com/

Σύντομη Περιγραφή του προγράμματος:

Η πανδημία που προκάλεσε ο SARS–CoV-2 προκάλεσε παγκόσμιες ανακατατάξεις στις λειτουργίες πολλών θεσμών, ένας από τους πιο κύριους όντας η εκπαίδευση. Αρχικά κατέστησε φανερή την ανάγκη για τον ταχύτερο εκσυγχρονισμό της, αναγκάζοντας τα εκπαιδευτικά συστήματα όλων των χωρών να ενημερωθούν γύρω από τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών. Ωστόσο, η νέα κατάσταση κατέστησε φανερά ορισμένα διλήμματα, όπως το ζήτημα της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών και της ψυχικής ισορροπίας και της αίσθησης ασφάλειας. Σήμερα, η μετάβαση στα σχολεία αφήνει σε πολλούς εκπαιδευτικούς και γονείς το αίσθημα ότι πρόκειται για μια σύντομη ευκαιρία, ένα «παράθυρο», που δεν είναι ακριβώς ξεκάθαρο αν θα πρέπει να αξιοποιηθεί προς όφελος της ψυχολογικής υποστήριξης των παιδιών για ένα «κακό σενάριο» σε σχέση με την πανδημία, για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη παροχή σχολικών γνώσεων ή για την καλλιέργεια των δεξιοτήτων που σήμερα θεωρούνται σημαντικό έργο των εκπαιδευτικών και, πολλές από αυτές, έρχονται σε αντίθεση με την κοινωνική αποστασιοποίηση που επιβάλλεται ως υγειονομικό μέτρο. Το έργο μας έχει ως σκοπό να μπορέσει να συνταιριάξει και τις τρεις αυτές πτυχές στις οποίες καλούμαστε οι εκπαιδευτικοί να εργαστούμε, αδράττοντας μια ευκαιρία με άγνωστη διάρκεια. Βασίζεται στην δημιουργία και εισαγωγή ηρώων-μασκότ με τους οποίους να μπορούν να ταυτιστούν τα παιδιά και να αποτελέσουν τους «οδηγούς» τους, τόσο σε σχέση με την πανδημία, αλλά και σε σχέση με την εισαγωγή τους στο σχολείο και με τον πρώτο τους σχολικό γραμματισμό.

Η σκοπιμότητα του έργου

Εισάγοντας τα παιδιά σε ένα αφήγημα γύρω από μασκοφόρους – προστάτες, ήρωες άλλων εποχών και άλλων τόπων, τα καλούμε: α. να ταυτιστούν μαζί τους, με την εισαγωγή τους ως μασκότ στις τάξεις μας, β. να γνωρίσουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα μέσα από αυτούς, γ. να εργαστούν επάνω στο συμβόλαιο-κανόνες της τάξης, δ. να προχωρήσουν μαζί τους σε δραστηριότητες πρώτης γραφής- ανάγνωσης, ε. να ενδυναμωθούν απέναντι στην πανδημία, αλλά και απέναντι σε φαινόμενα σχολικής βίας-εκφοβισμού, στ. να δημιουργήσουν και να δράσουν.

Οι στόχοι του έργου:

  • Η γνωριμία με τα υγειονομικά πρωτόκολλα με παιγνιώδη και ελκυστικό τρόπο, με τη χρήση μασκότ ή κούκλας, τη δημιουργία κανόνων της τάξης και εννοιολογικών χαρτών.
  • Η ψυχολογική υποστήριξη σε σύνδεση με το τι συνέβη, τι συμβαίνει και τι μπορεί να συμβεί, με ψυχοπαιδαγωγικές δραστηριότητες γύρω από το θέμα της πανδημίας.
  • Η εισαγωγή στην πρώτη γραφή και ανάγνωση, με την αξιοποίηση και του επίκαιρου θέματος.
  • Η πρώτη κοινωνικοποίηση των παιδιών και η ενδυνάμωσή τους όχι μόνο απέναντι στην πανδημία, αλλά και σε ζητήματα του σχολικού περιβάλλοντος, όπως η βία και ο εκφοβισμός. Η περαιτέρω κοινωνικοποίησή τους μέσα από τις δυνατότητες ενός eTwinning έργου, η γνωριμία με το netiquette, η επαφή εξ αποστάσεως και η δημιουργία δεσμών φιλίας.
  • Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων, καθώς τα παιδιά αργότερα θα κληθούν να δημιουργήσουν και να δράσουν σχετικά με το θέμα της πανδημίας μέσα από εξ αποστάσεως συνεργατικές δραστηριότητες (ποιήματα, τραγούδια, κείμενα, πόστερς, θεατρικά σκετς).

Τρόπος  υλοποίησης

Το έργο μας αποτελείται από τέσσερα βήματα (steps), όπου για το καθένα έχει οριστεί ως μίνιμουμ διάρκεια ο ένας μήνας. Το έργο συνολικά θα καλύψει όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Το περιθώριο που προβλέπεται προσδίδει την απαραίτητη ελαστικότητα στο έργο, όπου πολλοί συνεργάτες βρίσκονται ήδη σε διαδικασίες τηλεκπαίδευσης και αρκετοί άλλοι μπορεί να χρειαστεί να βρεθούν επίσης στη διάρκεια της χρονιάς.

  • Στο πρώτο βήμα, οι εκπαιδευτικοί έχουν επιλέξει τη μασκότ και το θέμα-αφήγημα που θα προβάλλουν στα παιδιά κατά τη διάρκεια του έργου, έχουν ετοιμάσει την υποδοχή των παιδιών τους στο σχολείο και εργάζονται επάνω σε ζητήματα εκπαίδευσής τους στον σχολικό χώρο (τάξη, αυλή, διατροφή, τουαλέτα) σε σχέση με τα πρωτόκολλα. Επίσης εργάζονται επάνω ψυχοπαιδαγωγικές δραστηριότητες και σε δραστηριότητες όπως οι κανόνες της τάξης, έννοιες, λέξεις, ποιήματα, τραγούδια, ζωγραφιές κλπ.
  • Στο δεύτερο βήμα, οι συμμετέχοντες ασχολούνται με την κοινωνική-επικοινωνιακή ανάπτυξη των παιδιών. Θα επιχειρήσουμε να επιτύχουμε αυτόν τον στόχο με την αλληλοδιδασκαλία παιχνιδιών αυλής που μπορούν να παιχτούν από απόσταση και με την διαδικτυακή μας επικοινωνία.
  • Στο τρίτο βήμα, ασχολούμαστε με τις διακοπές των Χριστουγέννων. Οι συμμετέχοντες μπορούν να πάρουν μια ανάσα, ενώ τα παιδιά θα γνωρίσουν διαπολιτισμικά στοιχεία σχετικά με άλλες χώρες και άλλες περιοχές της πατρίδας μας.
  • Στο τέταρτο βήμα, τα παιδιά αναλαμβάνουν δράση. Καλούνται να δημιουργήσουν από κοινού ιστορίες, να τις δραματοποιήσουν, να δημιουργήσουν τραγούδια, πόστερς και μπροσούρες και να πρωταγωνιστήσουν κατά τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα

Το κύριο προσδοκώμενο αποτέλεσμα είναι να αντιστραφεί η πιθανότητα για μια «σκληρή» πρώτη σχολική εμπειρία και να μετατραπεί σε ευκαιρία για τη γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική-επικοινωνιακή και ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών των μικρών τάξεων του σχολείου μας.

Πατώντας στην παρακάτω εικόνα, θα μεταβείτε στην ιστοσελίδα του προγράμματος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.