Εφαρμογές της STEM Εκπαίδευσης για την Αειφορία

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Διερευνώντας τις επιπτώσεις της σχολικής μας μετακίνησης» που υλοποιεί η Ε’ Τάξη στο μάθημα των Αγγλικών, και του Σχεδίου Erasmus+ 2021-1-EL01-KA122-SCH-000030697 «Ανάπτυξη δεξιοτήτων με στόχο την περιβαλλοντική βιωσιμότητα μέσω της Αστρονομίας» που υλοποιεί το σχολείο μας, οι μαθητές και οι μαθήτριες εφάρμοσαν την πειραματική μέθοδο για να διερευνήσουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες για να σχεδιάσουν το δικό τους πείραμα, ορίζοντας τον σκοπό και τις παραμέτρους του πειράματος, και διατυπώνοντας τις υποθέσεις τους. Προσπαθώντας να απαντήσουν στα ερωτήματα που προέκυψαν κατά την εργασία τους, αναζήτησαν τρόπους ελέγχου των συνθηκών και τις μεθόδους παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα, και προβληματίστηκαν για τα όργανα, τα υλικά και τα αντικείμενα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν.

Αφού παρουσίασαν τον συλλογισμό τους στην ολομέλεια, ενημέρωσαν τον σχεδιασμό τους και τον αντιπαρέβαλαν με τις διαδικασίες που περιλαμβάνονται σε άλλα πειράματα ελέγχου του φαινομένου του θερμοκηπίου. Στη συνέχεια, πραγματοποίησαν ένα από αυτά, εστιάζοντας στη διασφάλιση έγκυρων πειραματικών συνθηκών, στην περιγραφή της διαδικασίας και στον τρόπο καταγραφής των δεδομένων, και διατύπωσαν τα συμπεράσματα της παρατήρησης. Στο τέλος της διαδικασίας, τα παιδιά επιχείρησαν να αιτιολογήσουν τις αποκλίσεις, διατυπώνοντας εκ νέου θεωρητικές προβλέψεις τις οποίες θα πρέπει να ελέγξουν σε επόμενα πειράματα.

Μέσα από αυτήν τη διαδικασία, οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέπτυξαν δεξιότητες STEM και την επιστημονική γλώσσα, αντιλήφθηκαν τον εμπειρικό και ενιαίο χαρακτήρα των φυσικών επιστημών, και εξοικειώθηκαν με την οργάνωση και τη διεξαγωγή μιας πειραματικής διαδικασίας. Τέλος, με την υλοποίηση του πειράματος, τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη λόγω των αυξημένων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα δεν αποτελεί απλά μια θεωρητική πρόβλεψη.

Η αξιοποίηση της πειραματική μεθόδου στην Εκπαίδευση για την Αειφορία αποτελεί εφαρμογή των μαθησιακών αποτελεσμάτων της κινητικότητας για επιτόπια παρακολούθηση στο Vasa International School of Stockholm, στο πλαίσιο της υλοποίησης του Σχεδίου Erasmus+ 2021-1-EL01-KA122-SCH-000030697 «Ανάπτυξη δεξιοτήτων με στόχο την περιβαλλοντική βιωσιμότητα μέσω της διδασκαλίας της Αστρονομίας». Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το Σχέδιο Erasmus+ μπορείτε στην κατηγορία https://1dim-aei-thess.thess.sch.gr/blog/category/europaika-programmata/erasmus/shedio-erasmus-anaptixi-dexiotiton-astronomia/, και στην πλατφόρμα διάδοσης των αποτελεσμάτων Erasmus+ https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2021-1-EL01-KA122-SCH-000030697.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *