Μια STEM εμπειρία με χρήση του Newton Room στο NOESIS
Στο πλαίσιο της υλοποίησης του Σχεδίου Erasmus+ 2021-1-EL01-KA122-SCH-000030697 «Ανάπτυξη δεξιοτήτων 21ου αιώνα μέσω της διδασκαλίας της Αστρονομίας», οι τάξεις Ε’ και Στ’ συμμετείχαν σε μια συναρπαστική STEM εμπειρία με χρήση του Newton Room στο NOESIS.
Ακολουθώντας ένα εκπαιδευτικό σενάριο μάθησης βασισμένης στο πρόβλημα (Problem-based learning), οι μαθητές και οι μαθήτριες έγιναν εκπαιδευόμενοι πιλότοι της Αερολέσχης Newton και ανέλαβαν τη διεκπεραίωση μιας σημαντικής αποστολής, εφαρμόζοντας τις γνώσεις μαθηματικών και φυσικής που αποκόμισαν.
Το ταξίδι μάθησης ξεκινάει όταν οι πιλότοι μας δέχονται κλήση από την αστυνομία για να συνδράμουν στο έργο της, καθώς η ίδια αδυνατεί να ανταποκριθεί στο πλήθος των περιστατικών που έχει να αντιμετωπίσει.
Αποστολή τους είναι ο σχεδιασμός των πτήσεων προς τις περιοχές που τους έχει υποδείξει η αστυνομία.
Βασικό στοιχείο του σχεδιασμού των πτήσεων είναι ο χρόνος. Για να ανταποκριθούν, οι εκπαιδευόμενοι πιλότοι εξάσκησαν τον τρόπο μετατροπής μεταξύ διαφορετικών μονάδων χρόνου, μελέτησαν χάρτες πτήσης, και γνώρισαν το ναυτικό μίλι και τον κόμβο. Επίσης, συνειδητοποίησαν τη μαθηματική σχέση της ταχύτητας, απόστασης και χρόνου, και προσέγγισαν την έννοια της πορείας κατεύθυνσης με αναφορά τις μοίρες ως συντεταγμένες.
Στη συνέχεια, αντλώντας πληροφορίες από πραγματικούς χάρτες πτήσεων, εφάρμοσαν τα όσα έμαθαν για να συμπληρώσουν την απόσταση, τον χρόνο και την πορεία κατεύθυνσης στις κάρτες πτήσης. Στο τέλος, αξιοποιώντας τα δεδομένα από τις κάρτες πτήσης, οι πιλότοι μας πέταξαν τα αεροπλάνα τους στους προσομοιωτές του Newton Room.
Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, καθώς πρόκειται για πραγματικούς προσομοιωτές αεροπλάνων τύπου Cessna, τους οποίους λειτούργησαν τα παιδιά με υπολογισμούς πτήσης που έκαναν τα ίδια.
Ο προτεινόμενος σχεδιασμός της χρήσης του Newton Room προσέδωσε αυθεντικότητα στη εκμάθηση εννοιών και σχέσεων της Φυσικής και των Μαθηματικών.