Μαθαίνω για την πόλη μου, προστατεύω την πόλη μου, ομορφαίνω την πόλη μου!

Η Γ’ Τάξη ολοκλήρωσε τον κύκλο Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Φροντίζω το Περιβάλλον: Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά, υλοποιώντας το πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων «Μαθαίνω για την πόλη μου, προστατεύω την πόλη μου, ομορφαίνω την πόλη μου».

Ως προς τον θεματικό κύκλο και τις επιμέρους ενότητες, στόχος του προγράμματος ήταν η κατανόηση της έννοιας της πολιτιστικής κληρονομιάς και η ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών για την αξία της και την ανάγκη προστασία της. Επίσης, επιδιώχθηκε η γνωριμία και η ενασχόλησή τους με πολιτιστικά στοιχεία του τόπου μας. Σημείο αναφοράς αποτέλεσαν τα γλυπτά του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης ως στοιχεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς που φιλοξενούνται σε υπαίθριους δημόσιους χώρους.

Αρχικά, με αφόρμηση τη βίντεο-παρουσίαση του 4ου ΓΕΛ Χανίων, οι μαθητές και οι μαθήτριες κινητοποιήθηκαν να σκεφτούν κριτικά, να ευαισθητοποιηθούν και να διατυπώσουν τις απόψεις τους ως προς τον ορισμό της Τοπικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς και να αναγνωρίσουν τις διαφορετικές μορφές. Εργάστηκαν σε ζευγάρια και, στη συνέχεια, συλλογικά για να αποτυπώσουν τα συμπεράσματα της συζήτησης σε εννοιολογικό χάρτη.

Με αφετηρία τον εννοιολογικό χάρτη, τα παιδιά αναφέρθηκαν σε πολιτιστικά στοιχεία του τόπου μας και συζητήσαμε για τα προβλήματα και τις προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε σχέση με τα μνημεία και τα αγάλματα στους ανοικτούς δημόσιους χώρους της πόλης μας, όπως ο βανδαλισμός και η εγκατάλειψη.

Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες «μπήκαν στη θέση» των γλυπτών του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης για να αφηγηθούν την ιστορία τους. Με αυτόν τον σκοπό, αναζήτησαν πληροφορίες για τα γλυπτά, διερεύνησαν τη σύνδεσή τους με τη Θεσσαλονίκη και την τοπική ιστορία, και αξιολόγησαν και συνέθεσαν δεδομένα, καλλιεργώντας την κριτική σκέψη και τον πληροφοριακό γραμματισμό. Επίσης, ενημερώθηκαν για τα περιστατικά βανδαλισμού και εγκατάλειψης που αφορούν τα συγκεκριμένα έργα τέχνης, καλλιέργησαν την υπευθυνότητα και την πολιτειότητα, και αισθάνθηκαν συμμέτοχοι στην αναβάθμιση και την ανάδειξη του τόπου τους. Μέσω της δημιουργικής γραφής και της παραγωγικής μάθησης, άρθρωσαν τον προσωπικό τους λόγο και έδωσαν το δικό τους στίγμα για ζητήματα που αφορούν την Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητα και την ικανότητα συνδιαμόρφωσης του δημόσιου χώρου.

Οι αφηγήσεις των μαθητών και των μαθητριών ηχογραφήθηκαν για τη δημιουργία μιας εικονικής έκθεσης με θέμα «Τα γλυπτά του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης» αλλά και με σκοπό τη συμμετοχή της τάξης στο Θεματικό Δίκτυο και το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων «Ξεναγοί σε δράση». Για τη δημιουργία τη έκθεσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες επέλεξαν ή έβγαλαν τις δικές τους φωτογραφίες των γλυπτών, συζήτησαν και αποφάσισαν για τα εκθέματα, το περιεχόμενο των κειμένων που θα τα συνοδεύει, τα γραφόμενα στις αφίσες και τη διάταξη του χώρου. Επιδιώκοντας το καλύτερο αποτέλεσμα για τον επισκέπτη της έκθεσης, καλλιέργησαν τη συνεργασία και την επικοινωνία, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, οργανωτικές δεξιότητες και δεξιότητες παρουσίασης.

Παρακάτω μπορείτε να περιηγηθείτε στην έκθεσή μας και να ακούσετε τα γλυπτά να μιλούν!

Τέλος, στο πλαίσιο του Ομίλου “Σχεδιασμός παιχνιδιών με κινητές τεχνολογίες” με καθοδηγήτρια την κα Αλίνα Σκαμνιώτη, τα παιδιά συνεργάστηκαν για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού με κινητές τεχνολογίες, με θέμα την ξενάγηση στα αγάλματα της πόλης. Το πρωτότυπο του παιχνιδιού (game prototype) υλοποιήθηκε με χρήση της εφαρμογής ActionBound και είναι διαθέσιμο για να παιχτεί με κινητές συσκευές (tablets ή smartphones) και σύνδεση στο διαδίκτυο, στην περιοχή της παραλίας.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μυρτώ Νεράντζη

Σχεδιασμός και υλοποίηση Ομίλου: Αλίνα Σκαμνιώτη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.