Εργαστήρια Δεξιοτήτων «Γινόμαστε ήρωες των ζώων»

Η Β2’ τάξη, στον κύκλο «Φροντίζω το Περιβάλλον» ασχολήθηκε με εργαστήρια υπό τον τίτλο «Γινόμαστε ήρωες των ζώων». Τα εργαστήρια διεξήχθησαν εξ’ αποστάσεως με τη χρήση της τηλεκπαίδευσης και της ηλεκτρονικής τάξης. Στόχοι ήταν να αποκτήσουν τα παιδιά οικολογική συνείδηση και να μπορούν να φροντίζουν το περιβάλλον γύρω τους, να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση για τους πιο αδύναμους, ανθρώπους και ζώα, να υιοθετήσουν την κίνηση και να περιορίσουν τον χρόνο που αφιερώνουν σε καθιστικές δραστηριότητες.

Οι σχετικές δράσεις ήταν οι εξής:

«Αν ήσουν ζωάκι, ποιο θα ήσουν;» Δραστηριότητα αφόρμησης, προβολής ταυτότητας των παιδιών και ταύτισης με κάποιο ζωάκι, ως αρχή για την ανάπτυξη ενσυναίσθησης απέναντι στα ζώα. Το εργαστήρι πραγματοποιήθηκε με εξ αποστάσεως διδασκαλία, δια μέσω των Webex και e-class. Τα παιδιά πρέπει να ζωγραφίσουν το ζωάκι και να σχηματίσουν μια προτασούλα που να αναφέρεται στον λόγο που το επιλέγουν, κυρίως σε αυτό που αναγνωρίζουν ως κοινό τους στοιχείο.

Τι να κάνουν τα ζωάκια εκεί έξω άραγε;

Δραστηριότητα εισαγωγής ερωτήματος/προβλήματος προς διερεύνηση. Στόχος να κινητοποιήσει την κριτική σκέψη των παιδιών. Ζητά από τα παιδιά να αναρωτηθούν και να απαντήσουν πού άραγε να βρίσκονται τα περιστέρια που τρέφονταν από τα ψιχουλάκια μας στην αυλή του σχολείου κατά την περίοδο της καραντίνας και του εγκλεισμού.

Στα πλαίσια της δραστηριότητας ασχοληθήκαμε με σχετικό κείμενο της Νίκης Σκευά

ΕΝΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙ ΨΑΧΝΕΙ ΣΠΙΤΙ (ιστορία για τον Κορονοϊό) – Νίκη Σκεύα (ebook & videobook) | Δωρεάν βιβλία – Free ebooks (ebooks4greeks.gr)

.

Κι όμως, τα ζωάκια υποφέρουν… Μικροί Αγιοβασίληδες ή σούπερ ήρωες για ακόμη πιο μικρούληδες;

Με αφόρμηση άρθρο εφημερίδας, τα παιδιά πληροφορούνται ότι εν των μέσω της πανδημίας τα ζώα των πόλεων δυσκολεύονται να βρουν τροφή. Επιπλέον πέφτουν θύματα βίαιων ανθρώπινων συμπεριφορών, ακόμη και τα ζώα συντροφιάς, αφού έχουν ενοχοποιηθεί ως φορείς και μεταδότες του πανδημικού ιού. Τα παιδιά καλούνται να γίνουν «ντετέκτιβ ζώων» δηλαδή να ερευνήσουν το περιβάλλον της

γειτονιάς τους και να φωτογραφήσουν στοιχεία που να καταγράφουν τη μεταχείριση που δέχονται τα αδέσποτα από τους ανθρώπους αυτή την περίοδο.

Λάκυ το αδεσποτάκι

Το εργαστήρι ξεκινά με την ανάγνωση του ομώνυμου ηλεκτρονικού βιβλίου και καλεί τα παιδιά σε ανοιχτή προς όλα τα μέλη του σχολείου διαδικτυακή εκδήλωση που διοργανώνουν δύο γονείς της τάξης (Μενούτης Σαράντος, κτηνίατρος, Σοφία Πληθού Σοφία, ιδιοκτήτρια pet shop). Η εκδήλωση έχει σκοπό να ενημερώσει για το ποια είναι τα ζώα συντροφιάς (όχι μόνο θηλαστικά, αλλά ερπετά και αμφίβια), ποια τα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες τους και τι μας προσφέρουν. Επίσης περιλαμβάνει διαδραστικό παιχνίδι και διάλογο γύρω από

απορίες των παιδιών.

Αίσωπος, αυτός που μας μιλάει με τη φωνή των ζώων

Το εργαστήρι ασχολείται με μύθους του Αισώπου. Βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν το νόημα των αισώπειων μύθων, να αναγνωρίσουν τις ανθρώπινες συμπεριφορές και να κατανοήσουν τη σχέση μας με τα ζώα αλλά και τη σχέση μεταξύ μας.

«Ζωγραφίζουμε το αγαπημένο μας ζώο, που κατοικεί πάνω στον πλανήτη μας» Η δραστηριότητα αφορά στα διάφορα είδη ζώων (οικόσιτα, ελευθέρα στο περιβάλλον) (ήμερα, άγρια), καθώς και τα οφέλη για τον άνθρωπο και τον πλανήτη χωρίζοντας τα σε κατηγορίες.

«Μαθαίνουμε τη σημασία της άσκησης μέσα από τις κινήσεις των διάφορων ειδών ζώων που κατοικούν πάνω στον πλανήτη μας»

Διαδραστικό παιχνίδι παντομίμας που αφορά τα διάφορα είδη σωματικής δραστηριότητας. Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες, οι οποίες παίζουν με τη σειρά. Ο εκπαιδευτικός δίνει μια λέξη ή φράση σε ένα μέλος της ομάδας που αφορά κάποια δραστηριότητα με κίνησεις, ονομάζοντας το ζωάκι που πρέπει να μιμηθούν μέσα από την κίνηση, για παράδειγμα: έναν σπιτικό σκύλο, ένα άγριο λιοντάρι, ένα παχύ προβατάκι, μια ψιλή καμηλοπάρδαλη κ,α.

Συντονίστρια εργαστηρίου: Δήμητρα Προβελεγγίου

Συνεργαζόμενη εκπαιδευτικός: Σωτηρία Χρυσικού

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.