Αξιοποίηση των iPads στη διδασκαλία

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων της Δ τάξης δοκιμάζουν τις δυνατότητες και τη φαντασία τους μέσα από τη χρήση των ταμπλετών iPads. Πρόκειται για ένα πιλοτικό πρόγραμμα, σκοπός του οποίου είναι η ενσωμάτωση και η χρήση των ψηφιακών ταμπλετών iPads στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Η χρήση των συσκευών ξεκίνησε σταδιακά με την έναρξη του νέου έτους.

Παρατηρείται ότι τα παιδιά μπορούν με ευκολία:

α) να κατανοούν τον τρόπο λειτουργίας της συσκευής και των δυνατοτήτων που προσφέρει,

β) να μαθαίνουν αυτόνομα αλλά και να διδάσκουν τους/τις συμμαθητές/τριες,

γ) κυρίως να εφευρίσκουν τρόπους ενσωμάτωσης των εφαρμογών που προσφέρει η συσκευή στην εκπαιδευτική διαδικασία.


Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, βλέπουμε λοιπόν τα παιδιά να απεικονίζουν την αυλή του σχολείου όπως την ονειρεύτηκαν. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, αφού επεσήμαναν τα σημεία που χρήζουν βελτίωσης ως προς την ασφάλεια και τη λειτουργικότητά της ως χώρου ψυχαγωγίας και κοινωνικοποίησης, πρότειναν παρεμβάσεις και εν τέλει σχεδίασαν – άλλα στα iPads και άλλα στο χαρτί – την αυλή όπως την φαντάζονταν.

Επίσης, για τις ανάγκες του καινοτόμου προγράμματος της Φιλαναγνωσίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιούργησαν το δικό τους τρέιλερ για το βιβλίο που επεξεργάστηκαν με τη βοήθεια της εφαρμογής iMovie των ταμπλετών iPads. Δουλεύοντας τόσο ατομικά όσο και σε δυάδες, απέδωσαν περιληπτικά την ιστορία του βιβλίου, χρησιμοποιώντας φωτογραφίες που τράβηξαν μέσα από το βιβλίο και συνοδεύοντάς τες με αντίστοιχα κείμενα. Στο τέλος του άρθρου, μπορείτε να δείτε δυο από τα τρέιλερ που δημιούργησαν τα παιδιά.

Τέλος, οι δασκάλες των τμημάτων που έχουν αναλάβει το εν λόγω πρόγραμμα, σχεδιάζουν και διδάσκουν το μάθημα της Ιστορίας και της Μελέτης Περιβάλλοντος μέσα από την εφαρμογή pages του ipad. Τα παιδιά έχουν στη διάθεσή τους επιπλέον πηγές να ερευνήσουν (κείμενα, βίντεο, εικονικές περιηγήσεις, κ.α), ώστε να εμβαθύνουν και να αναπτύξουν στον βαθμό που επιθυμούν τις γνώσεις τους πάνω στο θέμα που πραγματεύεται το κάθε μάθημα.

Υπεύθυνες σχεδιασμού και υλοποίησης: Λαζαρίδου Βούλα – Κολοκυθά Κατερίνα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.