Αποτίμηση κύκλου «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» για τη Β’ Τάξη

Τα παιδιά της Β2 τάξης ολοκλήρωσαν τον θεματικό κύκλο «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» των εργαστηρίων δεξιοτήτων με projects που διεξήχθησαν υπό τον ενιαίο τίτλο:

«ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΝ ΤΑ ΠΡΩΤΑΚΙΑ, ΜΕ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ ΣΑΝ ΝΙΝΤΖΑΚΙΑ

ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΕΧΟΥΝ»

Στόχος του Σχεδίου ήταν να προσαρμοστούν στο νέο σχολικό περιβάλλον, να αυτοεξυπηρετούνται στις βασικές τους ανάγκες σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα αλλά χωρίς να απομονώνονται κοινωνικά, να διαχειρίζονται το άγχος που προκαλούν οι νέες συνθήκες μέσα από το παιχνίδι και την κίνηση, να βελτιώσουν την ποιότητα της διατροφής τους και να αναπτύξουν την κριτική και δημιουργική τους σκέψη, την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων και τις δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας.

Οι δράσεις του κύκλου συνδέονται με έργο eTwinning, «E.U.Warrior Kids Vs Covid», σελίδα έργου https://live.etwinning.net/projects/project/226342.

Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων τα παιδιά γνώρισαν τον Άρη και τη Μαρίνα σε μορφή Νίντζα, με στόχο να εξοικειωθούν με τη χρήση μάσκας, το πλύσιμο των χεριών και την τήρηση αποστάσεων. Δημιούργησαν εννοιολογικούς χάρτες στον πίνακα, με στόχο την ενδυνάμωση απέναντι στην πανδημία, τη χρήση του γραμματισμού που έχουν ήδη αναπτύξει και την παραγωγή συνεργατικού έργου.

Η δημιουργία συμβολαίου της τάξης βασίστηκε στις ιστορικές 9 αρετές των Νίντζα . Προσαρμόστηκαν σε αντίστοιχες αρετές – κανόνες τάξης, που καλύπτουν τρία πεδία: την υγιεινή και αντιμετώπιση της πανδημίας, την κοινωνικοποίησή μας, την ενδυνάμωση και την τόνωση θετικών στάσεων απέναντι σε φαινόμενα σχολικής βίας/εκφοβισμού, την ανάδυση του γραμματισμού.

Στη συνέχεια εργαστήκαμε σε έντυπο ψυχο-διδακτικής προσέγγισης που προτάθηκε μέσα από το έργο eTwinning https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_08/27142025_1_Okul_Oncesi-Ykokul_SalgYn_HastalYk_PsikoeYitim_ProgramY.pdf). Παρουσιάζει μια οικογένεια σκίουρων, η οποία μαθαίνει ότι εξαπλώνεται μια πανδημία και κλείνεται στη φωλιά της, όπως τα άλλα ζώα. Τα σκιουράκια, που συνήθιζαν να τρέχουν στο δάσος όλη μέρα, άρχισαν να βαριούνται, αλλά δεν ήξεραν πόσο θα κρατούσε η πανδημία. Αρχικά, τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν πώς ένιωθε το μικρό σκιουράκι στη διάρκεια του εγκλεισμού.

Στόχος αυτής της ψυχο-διδακτικής άσκησης είναι να «ξεκλειδώσει» τα παιδιά και να τα οδηγήσει στο να αναπτύξουν τον περιγραφικό τους λόγο γύρω από συναισθήματα, αποστασιοποιώντας τα από τη δική τους εμπειρία αρχικά και ζητώντας να κάνουν προβολές επάνω στο μικρό σκιουράκι.

Διεξήχθησαν πειράματα για την κατανόηση της εξάπλωσης των ιών και τη σημαντικότητα της χρήσης αντισηπτικού, και αναλύθηκε η σημαντικότητα της σωστής διατροφής.

Συντονίστρια Σχεδίου: Προβελεγγίου Δήμητρα

Συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί: Χρυσικού Σωτηρία, Κασσιμάτη Έλενα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.