Περιγραφή Ομίλου Κόμικς και ΤΠΕ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ:

Τα κόμικς ως λογοτεχνικό είδος σε σχέση με την εκπαίδευση έχουν αντιμετωπιστεί με διαφορετικούς τρόπους σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Αρχικά αντιμετωπίζονταν ως «απαγορευμένα», θεωρώντας ότι ευθύνονται για τη διάσπαση της προσοχής των
μαθητών σε σχέση με τα λογοτεχνικά είδη που προωθούνταν στα πλαίσια της σχολικής μάθησης. Ωστόσο, όσο γινόταν αντιληπτή η δυναμική τους ακριβώς σε σχέση με τα παραπάνω, οι ερευνητές έστρεφαν το ενδιαφέρον τους όλο και περισσότερο στην παιδαγωγική τους αξιοποίηση. Σε αυτά τα πλαίσια, η χρήση των κόμικς στην τάξη μπορεί να αποδειχτεί ένα ισχυρότερο εργαλείο από άλλα λογοτεχνικά είδη, ως προς:
 Την ανάπτυξη της ανάγνωσης, ανάλυσης και κατανόησης κειμένων
 Την ανάπτυξη της χωρικής και αισθητικής αντίληψης
 Την ανάπτυξη της δημιουργικής γραφής, σε ατομικό ή σε ομαδικό επίπεδο,
 Την ικανότητα σύνθεσης περίπλοκων σεναρίων, δια μέσω των οποίων οι μαθητές
μπορούν να εκφράσουν τις ιδέες, τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους σε σχέση με τον κόσμο,
 Τη σύνδεση με τα αντίστοιχα web 2.0 εργαλεία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε σχέση με τις ΤΠΕ. Ως πολυτροπικά κείμενα, τα κόμικς είναι δημοφιλή και προσιτά και μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη νέων γραμματισμών στους μαθητές μέσα από
καινοτόμες και δημιουργικές στρατηγικές μάθησης. Από την άλλη, η ένταξη των Η/Υ στο σχολείο και η ανάγκη ανάδυσης του ψηφιακού γραμματισμού με τη δημιουργία πολυτροπικών κειμένων ικανοποιείται απόλυτα με τα ψηφιακά κόμικς.


ΣΤΟΧΟΙ:

Γνωστικοί
 Γνωρίζουμε, αναγνώσκουμε, αναλύουμε και κατανοούμε βιβλία κόμικς.
 Δημιουργούμε δικούς μας ήρωες και αναπτύσσουμε αφηγηματικές δεξιότητες και δεξιότητες δημιουργικής γραφής μέσα από τη συγγραφή ατομικών ή ομαδικών σεναρίων.
 Διαπραγματευόμαστε εμπειρίες και ιδέες μας σε συνάρτηση με το κοινωνικό και φυσικό μας περιβάλλον και τις εκφράζουμε δια μέσω ενός πολυτροπικού λογοτεχνικού είδους.
 Αναπτύσσουμε παράλληλα με παιγνιώδη τρόπο, τη συγγραφική ικανότητα με τα εικαστικά.
 Μεταφέρουμε τις πρακτικές συγγραφής σεναρίων σε ένα άλλο μέσο και δημιουργούμε ψηφιακά κόμικς, αναπτύσσοντας τις δεξιότητές μας στη χρήση Web 2.0 tools.

Κοινωνικοί – Επικοινωνιακοί
 Μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε και να καταλήγουμε σε κοινά συμπεράσματα γύρω από την ανάλυση και κατανόηση λογοτεχνικών κειμένων. Αναπτύσσουμε την κριτική μας σκέψη.
 Συνεργαζόμαστε για την παραγωγή κοινού έργου, σε υλική μορφή, που μπορεί να
διαμοιραστεί και να αξιολογηθεί από τους αναγνώστες μας.
 Αναπτύσσουμε στρατηγικές συνεργασίας σε ψηφιακά περιβάλλοντα.

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ: Προβελεγγίου Δήμητρα
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΠΕ70 Δασκάλα
ΤΑΞΕΙΣ: Γ’ & Δ’
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: 12

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.